.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت اینکه پسوند فامیلی عسگراولادی، مسلمان است،چیست؟

حبیب الله عسگر اولادی مسلمان تاکید کرد : مجمع تشخیص جای تشخیص است نه تقلید.

به گزارش خبرآنلاین اهم اظهارات این عضو حزب موتلفه در گفت وگو با روزنامه سیاست روز را در ادامه می خوانیم:


• علت اینکه پسوند فامیلی من مسلمان است این است که اداره ثبت احوال در منطقه امامزاده یحیی ، هم مسلمان و هم یهودی را ثبت می‏کرد. زیرا امامزاده یحیی یک ضلع محله‏اش به محله یهودی نشین می‏خورد اما محل سکونت ما یهودی نشین نبود. در شناسنامه‏ها که می‏نوشتند، ملیت و تابعیت بعد از اسم و فامیل بود. ملیت ما هم اسلام یا مسلمان بود. نویسنده شناسنامه وقتی عسگراولادی را نوشته، مسلمان را آن طرف ملیت در کنار عسگراولادی نوشته لذا فامیل من در بین برادران و خواهرانم عسگراولادی مسلمان است. هیچ یک از برادران و خواهرانم قید مسلمان را به دنبال شناسنامه ندارند.

• عبور از بحران سال قبل مفتون به سادگی محقق نشده است و اگر نبود مدیریت رهبری عزیز و هوشیاری و بصیرت ملت به طور قطع نمی‌توانستیم از این پیچ خطرناک در سر راه انقلاب و جمهوری اسلامی به سلامت رد شده و از بحران مفتون رها شویم.

• من به یک موضوع دیگر هم انتقاد دارم و معتقدم این امر نیز مردم را نگران کرده است و باید هر چه سریعتر برای آن علاجی یافت و آن هم تشتت در موضع‌گیری و اظهار نظر نخبگان و خبرگان جامعه است که این مسئله بسیار زیاد شده و مردم را نگران کرده است.

• نگرانی من از این بابت است که متأسفانه نخبگان، مسئولان و قوای سه‌گانه ما آهنگ واحد ندارند. این عدم آهنگ واحد هم آسیب‌هایی به کشور وارد می‌سازد که باید جلوی آن را گرفت.

• بی تعارف باید گفت که میزان قانون‌پذیری هر یک از مسئولان نشان دهنده خلق و خوی آنهاست. به ویژه مسئولانی که در رأس کار و بر مسندهای عالی قوای سه‌گانه کشور تکیه زده‌اند. رعایت قانون و یا عدم تن دادن به قانون ضمن آن که خلق و خوی آنها را به ما نشان می‌دهد، اخلاق آنها را نیز سامان می‌دهد.این نمی‌شود که ما به هر قانونی که با سلیقه‌مان موافق نبود و آن را به هر دلیل نمی‌پسندیم، اجرا نکرده و از آن بدتر در رسانه‌ها اعلام هم کنیم که ما این قانون را اجرا نمی‌کنیم.

• آیا کسانی که اینگونه حرمت قانون را رعایت نمی‌کنند، از تبعات آن آگاه هستند؟ آیا می‌دانیم عدم مراعات قانون از سوی رئیس جمهوری چه تأثیری در جامعه دارد؟ خدای ناکرده اگر مردم ببینند و بشوند که رئیس جمهوری ما که به حمدالله مورد اعتماد انقلاب است و زحمات زیادی هم می‌کشد و یا هر مسئول دیگری قانونی را که نمی‌پسندد، اجرا نمی‌کند، حرمت قانون در نظر آنها نیز شکسته می‌شود و این مجوز صادر می‌شود که هر قانونی را که نپسندیدیم بدون چون و چرا اجرا نکنیم.

• باید بپذیریم اگر روزی مردم ببینند که رئیس جمهوری به قانون عمل نمی‌کند، قطعاً به عملکرد و برنامه‌ها و شعارهای ما شک می‌کنند. چرا که نظام ما بر اساس قانون استوار است و قانون نظام اسلامی را باید تحت هر شرایطی رعایت کرد.بنابراین بازهم تأکید می‌کنم بنده در حال حاضر هیچ ضعفی در عرصه بین‌المللی برای کشورمان نمی‌بینم و به حمدالله هر چه هست قوت و سربلندی است. هیچ ضعفی در قوای کشور نمی‌بینم. هیچ ضعفی در میان جهان اسلام نداریم و تنها آنچه مرا آزار می‌دهد و مردم را نیز نگران کرده، عدم آهنگ‌پذیری کامل قوای سه‌گانه است. این آهنگ هم باید آهنگ ولایت باشد و همه در مسیر ولایت گام بردارند.خدای را با تمام وجود شاکرم که زنده ام و می‌بینم که 3 دهه پس از پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی همه امور مثبت است و امور با قوت در راه سربلندی اسلام و انقلاب حرکت می‌کند.از سوی دیگر متأسف و نگرانم از این بابت که برخی ناهماهنگی‌ها و عدم داشتن آهنگ واحد، موجب می‌شود که نتوانیم به درستی از فرصت‌های پیش رو در داخل و خارج از کشور استفاده کنیم.

• ریشه عدم قانونگرایی از سوی برخی از مسوولان ، در تفکر برخی از مسئولان برای پروازهای بلند است. قانون ما هم برای پرواز بلند شرایطی را پیش بینی‌ نکرده است. از سوی دیگر کسی که می‌خواهد پرواز بلندی داشته باشد، ‌انتظار دارد که همه با او همراه باشند.

• من شخصاً در بسیاری از برنامه‌های رئیس جمهوری و دولت نیت خیر را می‌بینم اما باید توجه داشت که تنها نیت خیر داشتن کافی نیست.

• ایشان مدت کوتاهی در استانداری و یک مدتی هم شهرداری کار کرده است که اینها نمی‌تواند سوابق مهمی در کار اجرایی طولانی و گسترده و پشتوانه‌ای برای پروازهای بلند باشد.به عنوان نمونه آقای احمدی‌نژاد به قول خودشان می‌خواهند به صورت یک دفعه‌ای یارانه‌ها را حذف کنند. خوب این مثال واضحی برای پرواز بلند است و قطعاً نیتش هم خیر است و هیچ کارشناسی این میزان یارانه‌ها را منطقی و به صلاح ملت نمی‌داند. اما شیوه کار به این بزرگی و کاری که تاکنون هیچ کجا اجرا نشده و ما تجربه‌ای در این زمینه نداریم نباید یک باره باشد.

• مملکت قانون دارد و باید با کل قوا معیارسنجی شود. نه با یک قوه و آن هم با یک رئیس قوه.حتماً و قطعاً ایشان تجربیات بسیار خوبی در مدت 4 سال ریاست جمهوری کسب کرده است. حال ما باید به خاطر 4 سال ریاست جمهوری ایشان بگوییم که تمام موضع گیری‌هایش سنت پیغمبر است؟ نه خیر اینگونه نیست.

• حضرت امام خمینی(ره) و قانونگذاران صدر انقلاب به خوبی فکر امروز را می‌کردند و راهکارهایی چون شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصحلت نظام را پیش‌بینی کردند.ببینید کار مجلس قانونگذاری و کار شورای نگهبان هم سنجیدن این مصوبات مجلس با معیارهای شرعی و قانون اساسی است. به عبارتی شورای نگهبان حق مصلحت اندیشی ندارد و هر آنچه برخلاف قانون و یا شرع است را باید رد کند.از طرف دیگر در قانون ما مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیش بینی شده است.

• این مجمع متشکل از چندین نفر از افراد خبره و متدین و آگاه به علوم و مصلحت نظام است که سال‌ها در سمت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، وزارت و وکالت انجام وظیفه کرده‌اند.این مجمع دیگر کارش مانند شورای نگهبان نیست و می‌تواند مصلحت اندیشی کند. یعنی مصلحت نظام و مسلمانان را تشخیص داده و تحت ولایت ولی امر مسلمین برای مصلحت نظام و مملکت تصمیم‌گیری کند. به عبارتی این مجمع می‌تواند بر اساس اختیاراتی که ولی امر به آن تفویض کرده است، قانون و شرع را برای شرایط خاص کنار بگذارد. بازهم تأکید می‌کنم برای شرایط خاص. برای یک سال دو سال و حتی 5 سال بگوید کاری که بر خلاف قانون است و یا بر خلاف شرع است تنها برای مصلحت نظام اسلامی و مسلمانان انجام شود و یا نشود.

• به عنوان مثال یک مطلبی برای بررسی به شورای نگهبان می‌رود و خلاف قانون و یا خلاف شرع تشخیص داده می‌شود اما همین مطلب وقتی می رود به مجمع تشخیص تصویب می‌شود. چرا این اتفاق افتاده است؟ مگر برخی اعضای شورای نگهبان درمجمع تشخیص نیستند؟ پاسخ این است که شورای نگهبان حق مصلحت اندیشی نداشت اما مجمع دارد. لذا همان عزیزان و بزرگانی که در شورای نگهبان بودند و این تصمیم را گرفتند در مجمع تشخیص بر اساس مصلحت‌ نظام اسلامی و مسلمین تصمیم دیگری گرفتند.

• در نتیجه اگر رئیس جمهوری و یا هر کس دیگری به قانونی اعتراض داشت و یا حتی نظری درباره مسائل داشت، می‌تواند آن را از مسیر خودش پیگیری کند.

• کار که با وتو کردن قانون پیش نمی‌رود.اگر رئیس جمهور محترم و یا وزرا نظری دارند می‌توانند همان مسیر قانونی را پیگری کنند. نباید قانون را وتو کنند. باید به رهبری رجوع کنند به مجمع تشخیص رجوع کنند. به مراکز ذی صلاح نامه بنویسند و نظرات خود را به صورت روشن بیان کنند.

• الآن درباره هدفمند کردن یارانه‌ها رئیس جمهور و وزرا می‌گویند که باید کار ضربتی انجام شود. به قول قدیمی‌ها می‌گویند مرگ یک بار و شیون یک بار. این که نمی‌شود. نمی‌شود ما قانون را وتو کنیم. این که ما در مجامع جهانی حق وتوی چند کشور محدود را به درستی قبول نداریم، در داخل کشور هم باید همین گونه عمل کنیم.از طرف دیگر همان گونه که گفتم مجلس محترم هم باید به نظرات دولت، رئیس جمهور و وزرا توجه کنند و به دیدگاه‌های آن ها بی اعتنا نباشند
• یک مثالی از دوران زندگی پربرکت حضرت امام خمینی(ره) که هرچه داریم از ایشان و از برکت عمرپربارشان است، مطرح می‌کنم.در آخرین جلسه‌ای که خدمت این بزرگوار رسیدم، 4 نفر حضور داشتیم. بنده،‌ مرحوم سعید امانی و آقای حاج محسن لبانی و همچنین مرحوم حاج سیداحمد آقا. بیش از 45 دقیقه ما 3 نفر صحبت کردیم و در آخر هم مرحوم حاج سیداحمد نظر خود را بیان کردند. در طول این مدت 3 نفری که خدمت امام رسیدیم، صحبت‌های بسیار تندی بیان کردیم. به صورتی که پیش از جلسه وقتی حرفم را به حاج سیداحمد‌آقا گفتم ایشان گفتند من جرأت نمی‌کنم این صحبت تند را در حضور امام(ره) بیان کنم.به هر حال ما رفتیم پیش ایشان و بیش از 45 دقیقه خیلی تند صحبت کردیم اما در طول این صحبت ها هیچ حرفی نزدند.موضوع صحبت چه بود؟راجع به انجمن اسلامی اصناف بود و انتقاد ما این بود که پاسداران سپاه و کمیته را فرستاده بودند که با اصناف بجنگند. در آن دوره نخست وزیر همین آقای موسوی بود. من در صحبتم گفتم اینها که الآن باید در جبهه باشند و با ارتش صدام بجنگند چرا در بازار و با انجمن اسلامی می‌جنگند. امام صحبت‌های ما 3 نفر را گوش کردند و در نهایت به حاج سیداحمد آقا فرمودند با همین لحن فرمودند که "احمد به اینها بگو که شما که همه جا انجمن اسلامی را قبول دارید، چرا انجمن اسلامی اصناف را قبول ندارید. ما همه کارمان برای این است که اسلام پیاده شود." و بعد حضرت امام شروع به صحبت کردند.همانطور که گفتم این آخرین دیدار ما با حضرت امام خمینی(ره) بود. یعنی ایشان تا 92 سالگی ذهنش برای شنیدن نصیحت باز بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.